Jsem Evoer, lektor a poradce v oboru získávání nových zákazníků a obchodního vyjednávání.

SEBEUVĚDOMOVÁNÍ aneb měníme se prožitkem

SEBEUVĚDOMOVÁNÍ aneb měníme se prožitkem

FOTO_K SEBEUVĚDOMOVÁNÍ_aneb měníme se prožitkem

Člověk stojí před flipchartem na který před vteřinkou položil obrázek malovaný pastelkami. Je to žena, říkejme jí Petra a u stolu sedí dalších 11 kolegů a napjatě tento výjev sleduje.

Petra chvíli mlčí, přemýšlí, následně se zadívá do pléna a pak se pustí do popisu toho, co namalovala… Po otázkách z pléna každý účastník říká, co na obrázku vidí, Petra jen přihlíží a nemá možnost mluvit ani se jinak vyjadřovat. Je vidět jak s ní vyjádření místy pracují, mění postoje a pozice a někdy barvu v obličeji. Rezonuje to, co rezonovat má.

Mozek má tu vlastnost, že pokud ihned odůvodní, co bylo řečeno od někoho jiného zařadí „věc“ do kolonky „vyřešeno“ a to nepotřebujeme. Co potřebujeme je, aby to v člověku pracovalo a při 1:1 rozhovorech bedlivě pozorujeme průběh a tady nastávají změny –  říkáme tomu zvědomování tlačítek v podvědomí a vytahujeme tak „příčiny“ některých automatických reakcí z podvědomí do vědomí – „ČEHO JSEM SI VĚDOM, TO MOHU OVLIVNIT. ČEHO SI NEJSEM VĚDOM, TO OVLIVŇUJE MNE.“

Mě se na tomto workshopu opět vlily slzy do očí, když jsem účastníkům povídal svůj zážitek s uvědoměním toho, že jsem se ke svýmu synkovi Petříkovi začal chovat, jako můj táta kdysi ke mně –  neuvědomoval jsem si to a tohle chování mne ovládalo – byl to rodinný archetyp chování. Teď jsem si toho již vědom a jsem schopen to ovlivňovat a dávám si na to pozor.

Petra tak dostala rozšířený pohled na sebe sama a v danou chvíli o sobě ví víc – došlo k zásadnímu procesu SEBEUVĚDOMOVÁNÍ.

Tohle (malování obrázků na konkrétní pracovní témata) když pak kombinujete s kompetencemi například s obchodními dovednostmi, leadershipem či jakoukoli jinou kompetencí, tak můžete pozorovat jak účastníci „rostou“.

Potěšilo mne, když jednomu účastníkovi řekla paní z firmy se kterou spolupracuje cca po třech měsících, co procházel našimi workshopy: „Vy jste se úplně změnil a k lepšímu, co se s Vámi stalo?“ a on odpověděl:“ No víte procházím takovými supr workshopy a mám takovýho kouče –  no zajímavýJ“. Když mi to vyprávěl na obědě a zářil při tom, hřálo mě to u srdce, protože jsme udělali dobrou práci. (A s tou paní mám schůzkuJ)

Se sebeuvědoměním se akviziční telefonáty i obchod dělají lépe😊.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*