Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

Jak ovlivnit to, jak se cítíme?

mandala

Jak ovlivnit to, jak se cítíme?

Jak ovlivnit to, jak se cítíme?

Dospěl jsem k závěru, že život je ve finále hlavně o tom, jak se aktuálně v daném okamžiku cítíme. Zdraví, nemocní, silní slabí, vitální – plni energie, nebo naopak bez energie – někdy se cítíme lehce, těžce, nebo dokonce jak vyvoraná myš:-)…

mandala

Indiánská mandala Života a smrti

Přes všechny tyto střídající se, řekněme denní pocity je potřeba, abychom fungovali, plnili své denní úkoly (nákupy, děti, pracovní záležitosti –  prostě vše co je potřeba).  To jak se celkově fyzicky cítíme, ovlivňuje naší psychiku  –  protože Tělo a psýché, jsou spojené nádoby –  a to pak dále ovlivňuje i naši další denní činnost.

To, že to jak se cítí tělo, ovlivňuje psychiku,  můžeme tedy využít, abychom se celkově cítili lépe a lépe tak v životě fungovali. Cíleně to tak dělám a musím říci, že se to opravdu vyplatí, protože jsem tak vyrovnanější a výkonnější. Jak to mohu říci? Protože když to přestanu dělat, to jak se cítím hůř i mé výkony se hmatatelně zhorší.

Co vše ovlivňuje náš fyzicko – psychický stav, aniž bychom si to uvědomovali?  No je toho poměrně hodně :-). Je to například atmosférický tlak –  cítili jste se někdy unylí a jako pod pokličkou, venku bylo sychravo a hnusně?

Velmi pravděpodobně vaše fyzické pocity ovlivnil nízký tlak. Dalším faktorem je počasí celkově, dále jsou to fáze měsíce –  tělo vlivem Měsíce najednou prostě vyloučí chemické sloučeniny, kterým říkáme hormony a nic nenaděláme. Dále má vliv  i to kde se nacházíte (hory, nížiny, města), sluneční aktivita, je toho prostě mnoho… V neposlední řadě také to co jíme. Nemluvě o událostech, které nás potkávají.

Ano –  každé jídlo, které jíme,  ovlivňuje to, jak se cítíme fyzicky potažmo psychicky –  jiné to je, když sníme sladké, kyselé, pálivé, nebo maso, ovoce i zeleninu. I míra naplnění jídlem rozhoduje:-).

Ne nadarmo Východ byl kolébka duchovních nauk. Jeden z hlavních faktorů, který na to měl vliv bylo to, že jídelníček byl převážně založen na rýži, která ovlivňuje vývoj i funkci  mozku a také dává energii, přitom se po ní cítíme lehce.

mandala

Je dobré si výše uvedené uvědomovat a to jak se cítíme „vyrovnávat“. Zkrátka to, jak se cítíme, fyzicky ovlivňuje naši psychiku – jsou to spojené nádoby a toho lze také patřičně využít.

Abychom mohli příznivě ovlivnit a dávat do rovnováhy případné „těžší“ stavy i to jak se celkově daný den cítíme a mohli plnit naše každodenní záležitosti bez většího vnějšího ovlivnění  –  doporučuji následující:

  • Vstaňte pozitivně – se zaměřením na dech, cca 5 minut si v klidu poseďte s rovnými zády a pozorujte dech / po noci plné snů vás to stabilizuje

 

  • Srovnejte se energeticky – jednoduchými cviky, doporučuji pozdrav slunce, nebo alespoň dvěma asánami na vyrovnání energie

pozdrav sluncemuladharapozice stromu

Pozdrav slunce                     Nabíjení kořenové čakry              Pozice stromu-mějte zatnutý řitní otvor, po celou dobu

  • Dbejte na složení vaší stravy – ráno je například vhodná na rozjezd dne ovesná kaše a přes den lehčí jídlo typu „čína“, tedy ideální a lehce stravitelný poměr například rýže, zeleniny a kousků masa / k večeru pak třeba ryba –  jedná se o princip, ne o dogma , kdy je důležitá především pestrost –  nicméně podle takového principu si zajistíte to, že zůstanete činní a činorodí

 

  • Zůstaňte činní – pokud vás přepadne splín, chyťte se jakékoli činnosti, která je po ruce a nejlépe té, která vám dělá radost a začněte ji dělat –  dostanete se tak ze zahnívajícího „močálu nečinnosti“  do činorodosti, která vás zvedne –  je vcelku jedno o jakou činnost jde, nicméně mě například mockrát pomohlo vaření ( zvlášť když jsem si u toho otevřel flašku vína:-))

 

  • Rozběhněte energii – pokud jste unylí a unavení, rozběhněte energii jakoukoli kardiovaskulární aktivitou (běh, kolo, plavání), cokoli co vám vyhovuje / já jsem někdy chodil i v práci cvičit na trávník za firmu (zatímco kolegové chodili na cigárkoJ –  což také může fungovat…), nebo skákal v kanceláři přes švihadlo, garantuji vám, že po 5 min. skákání přes švihadlo sednete k notebooku úplně jinak naladění

 

  • Udělejte si čas pro sebe – zavřete oči a chvilku relaxujte, nebo jen tak rozjímejte o prožitém dni, jak by řekl můj kamarád „čum do blba“J, prostě buďte v klidu a sami se sebou

Nevěřte ničemu, co jsem napsal, ale vyzkoušejte si to na vlastní kůži! Hodně zdaru a pěkné dny:-).

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*