Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

6 tipů jak zapadnout do nového kolektivu

Death_to_stock_Marzocco_Coffee_4

6 tipů jak zapadnout do nového kolektivu

Tipy – jak zapadnout do nového kolektivu

Někdy se nám v životě stane, že změníme práci, nebo se v rámci nějaké své jiné aktivity setkáme s pro nás novým kolektivem.

Zde přináším několik tipů, jak nejlépe do nového pracovního či jiného kolektivu zapadnout. Samozřejmě jsem postup několikrát ověřil v praxi, takže vím, že funguje:-).

Death_to_stock_Marzocco_Coffee_4

Z pohledu psychologie má každý následující Tip svůj hluboký smysl a každým z nich pozitivně ovlivníte své okolí:

Tip 1) – zpočátku více mlčte a pozorujte své okolí –  seznamujte se s novým prostředím, pozorujte zvyky, poslouchejte dialogy, dělejte si závěry jak to v kolektivu chodí (pravidlo cca 60%mlčet / 40%mluvit)

Tip 2) – mluvte hlavně tehdy jsou li Vám položeny nějaké otázky, odpovídejte ochotně smysluplně, ale stručně

Tip 3) – snažte si zapamatovat co nejrychleji jména a oslovujte lidi jménem, když je zdravíte, nebo po nich něco potřebujete. Pokud vstupujete do nového zaměstnání –  velmi doporučuji si rozkreslit stoly, či kanceláře a zapsat si jména + kde kdo sedí. (tohle funguje velmi dobře, možná budete až překvapení) + nevtíravě projevujte zájem

Tip 4) –  pokud se jedná o vstup do nového zaměstnání a firma nemá zaběhlý zaškolovací systém –  domluvte se sami iniciativně krátké schůzky s lidmi o kterých zjistíte, že s nimi budete spolupracovat a vyptejte se jak co v daných odpovědnostech funguje a jak s nimi komunikovat

Tip 5)  –  při všech zaškolovacích rozhovorech si vše pište –  má to několik důležitých významů:

a) dáváte tím najevo zájem o problematiku a člověk který Vás školí se tak cítí dobře –  už jen proto, že má dojem, že to co říká, neříká zbytečně, zkrátka tím projevujete o něj samotného zájem

b) lépe si problematiku zapamatujete a budete z ní čerpat až budete samostatně pracovat a náhodou nebudete vědět = nahlédnete do poznámek a máte co potřebujete

c) buďte tak méně otázkami obtěžovat při práci ostatní –  hodně jsem se setkával s tím (když jsem školil), že dotyčný nový kolega za mnou byl několikrát a ptal se na něco co jsem mu několikrát vysvětloval –  minimálně to o Vás něco vypovídá a to co to vypovídá nemá kladný náboj

Tip 6)  –  Buďte proaktivní –  sami přicházejte s otázkami, sami si vyhledávejte práci, pokud ji zrovna nemáte, samostatně se snažte plnit svěřené úkoly a nejlépe, jednou na několik dní informujte svého nadřízeného e-mailem se stručným výkazem Vašich provedených činností

No a jinak buďte příjemní, usmívejte se a mluvte jasně a nahlas:-)…

Pokud takováto situace u Vás nastane –  pak přeji hodně štěstí při zapracování.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*