Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

Obchod (i Život) je nejen zákazníka získat…

Death_to_stock_photography_bonus_floral_6

Obchod (i Život) je nejen zákazníka získat…

Obchod (i Život) je nejen zákazníka získat…

Tentokrát, je to zamyšlení nejen na téma obchod. Většinou jsem psal o tom, jak zákazníka získat, obchod však není jen o získávání.

Death_to_stock_photography_bonus_floral_6

Dále je třeba o zákazníka pravidelně pečovat. Co je tedy z mých zkušeností třeba?:

Buďte proaktivní, dělejte aktivně a součinnosti dohodnuté kroky.

Bezprostředně po získání je třeba být proaktivní, zajišťovat a kontrolovat všechny kroky zavedení služby, zavezení zboží, zkrátka toho co poskytujete. Hlavní je komunikace typu:“

Rád bych Vás informoval, že je zavezeno dle naší domluvy a pokračujeme druhým dohodnutým krokem – tedy zaškolením prodejního personálu, dle určeného rozpisu.“

Komunikujte a stručně Informujte o jednotlivých krocích.

Vždy po ukončení kroku –  nejlépe e-mailem, stručně jednou větou.

Dotazujte se zda vše probíhá dle klientových představ.

Po ukončení dílčího akčního cyklu, informujte o uzavření  oficiálně cyklus ukončete –  chtějte po klientovi prověření z jeho strany, zda je vše v pořádku. ( Například – ať se podívá do systému, zda jsou zavezeny všechny prodejny, nebo zda obdržel zboží, nebo že byla kompletně dodána služba, kterou poskytujete…)

Snažte se s klientem v pravidelných intervalech osobně scházet.

Hledejte vždy důvod se sejít například  – například dílčí zhodnocení proběhnuvší akce, nebo představení nové strategie. Pokud je to možné a již to tak cítíte tak třeba i oběd. (to u některých společností vylučují interní směrnice)

Dostaňte vztah do neformální roviny.

Dotazy o tom, jak se má, co právě teď řeší, jaké to u něj ve firmě je –  UPŘÍMĚ SE ZAJÍMEJTE. Otázky a nechat mluvit, je naprosto klíčové.

Zajistěte i na Vaší straně, aby všichni Vaši spolupracovníci měli všechny informace a násroje, které potřebují k tomu, aby mohli pro nového klienta dodat své dílčí „úkoly –  produkty“, aby vše šli jak na drátkách. 

To co všichni zainteresovaní kolegové obyčejně nejvíce potřebují jsou: INFORMACE + ORGANIZACE a KOORDINACE činností z Vaší strany.

No a tak je to například i v osobním životě a vztazích –  každý nový vztah i projekt potřebuje pravidelnou péči, jako zahrádky, kterou musíme neustále zbavovat plevele a zalévat, aby vzkvétala:-)… Hodně štěstí!

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*