Obchod (i Život) je nejen zákazníka získat…
Obchod (i Život) je nejen zákazníka získat…
Tentokrát, je to zamyšlení nejen na téma obchod. Většinou jsem psal o tom, jak zákazníka získat, obchod však není jen o získávání.
Dále je třeba o zákazníka pravidelně pečovat. Co je tedy z mých zkušeností třeba?:
Buďte proaktivní, dělejte aktivně a součinnosti dohodnuté kroky.
Bezprostředně po získání je třeba být proaktivní, zajišťovat a kontrolovat všechny kroky zavedení služby, zavezení zboží, zkrátka toho co poskytujete. Hlavní je komunikace typu:“
Rád bych Vás informoval, že je zavezeno dle naší domluvy a pokračujeme druhým dohodnutým krokem – tedy zaškolením prodejního personálu, dle určeného rozpisu.“
Komunikujte a stručně Informujte o jednotlivých krocích.
Vždy po ukončení kroku – nejlépe e-mailem, stručně jednou větou.
Dotazujte se zda vše probíhá dle klientových představ.
Po ukončení dílčího akčního cyklu, informujte o uzavření oficiálně cyklus ukončete – chtějte po klientovi prověření z jeho strany, zda je vše v pořádku. ( Například – ať se podívá do systému, zda jsou zavezeny všechny prodejny, nebo zda obdržel zboží, nebo že byla kompletně dodána služba, kterou poskytujete…)
Snažte se s klientem v pravidelných intervalech osobně scházet.
Hledejte vždy důvod se sejít například – například dílčí zhodnocení proběhnuvší akce, nebo představení nové strategie. Pokud je to možné a již to tak cítíte tak třeba i oběd. (to u některých společností vylučují interní směrnice)
Dostaňte vztah do neformální roviny.
Dotazy o tom, jak se má, co právě teď řeší, jaké to u něj ve firmě je – UPŘÍMĚ SE ZAJÍMEJTE. Otázky a nechat mluvit, je naprosto klíčové.
Zajistěte i na Vaší straně, aby všichni Vaši spolupracovníci měli všechny informace a násroje, které potřebují k tomu, aby mohli pro nového klienta dodat své dílčí „úkoly – produkty“, aby vše šli jak na drátkách.
To co všichni zainteresovaní kolegové obyčejně nejvíce potřebují jsou: INFORMACE + ORGANIZACE a KOORDINACE činností z Vaší strany.
No a tak je to například i v osobním životě a vztazích – každý nový vztah i projekt potřebuje pravidelnou péči, jako zahrádky, kterou musíme neustále zbavovat plevele a zalévat, aby vzkvétala:-)… Hodně štěstí!