Vytvoření obchodní výhody – Tipy
Vytvoření obchodní výhody – Tipy
Za svou dlouholetou praxi jsem se přesvědčil, že například každý nákupčí u velkého nadnárodního řetězce potřebuje neustále navyšovat obrat ve svých kategoriích.
Této skutečnosti často využívám, když se chci dostat s naším sortimentem na takového velkého zákazníka.
Většinou je to tak, že kategorii zboží, kterou chci na zvolený „cíl“ umístit tam již zastoupenou mají – má strategie, která mi již několikrát zafungovala (naposledy jsem s ní otevřel jednání na jednom velkém nadnárodním drogistickém řetězci), je následující:
- Rozšíříme vaší produktovou řadu tou naší
- Tam kde vy v maloobchodních cenách končíte my začneme
- Zákazník získá větší možnost výběru
- Sortiment se nebude kanibalizovat – protože kvalita i cena je vyšší
- Naopak určitá skupina zákazníků koupí, zvýší se vám obrat ve vaší kategorii
- Vaší kategorii to celkově oživí
Vše je potřeba dobře připravit a nejlépe podložit propočty předpokládaného přínosu – například z vycházejících z reálných příkladů realizovaných jinde, nebo prostě jen reálnou simulaci.
Vyzkoušejte, uvidíte…