Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

Vytvoření obchodní výhody – Tipy

Death_to_stock_communicate_hands_3

Vytvoření obchodní výhody – Tipy

Vytvoření obchodní výhody –  Tipy

Za svou dlouholetou praxi jsem se přesvědčil, že například každý nákupčí u velkého nadnárodního řetězce potřebuje neustále navyšovat obrat ve svých kategoriích.

Této skutečnosti často využívám, když se chci dostat s naším sortimentem na takového velkého zákazníka.

Většinou je to tak, že kategorii zboží, kterou chci na zvolený „cíl“ umístit tam již zastoupenou mají –  má strategie, která mi již několikrát zafungovala (naposledy jsem s ní otevřel jednání na jednom velkém nadnárodním drogistickém řetězci), je následující:

Death_to_stock_communicate_hands_3

  • Rozšíříme vaší produktovou řadu tou naší
  • Tam kde vy v maloobchodních cenách končíte my začneme
  • Zákazník získá větší možnost výběru
  • Sortiment se nebude kanibalizovat – protože kvalita i cena je vyšší
  • Naopak určitá skupina zákazníků koupí, zvýší se vám obrat ve vaší kategorii
  • Vaší kategorii to celkově oživí

Vše je potřeba dobře připravit a nejlépe podložit propočty předpokládaného přínosu –  například z vycházejících z reálných příkladů realizovaných jinde, nebo prostě jen reálnou simulaci.

Vyzkoušejte, uvidíte…

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*