TIP – “NE“ na obchodním jednání.
TIP – “NE“ na obchodním jednání.
Právě jsem se vrátil z obchodní schůzky v Rakousku od partnera, který mě dlouho odmítal a komunikoval se mnou pouze přes prostředníka, kterým byla česká ambasáda v Rakousku.
Jel jsem nějakých 6 hodin za zákazníkem, který mi napsal:“ I když dorazíte na schůzku osobně Vám nezaručuje, že vstoupíme do obchodního vztahu“.
Zajímala je jen strohá fakta a kvalita zboží – nevzali si ode mne ani vizitku. Prvně nastoupila u mne negativní emoce, která mne a moje EGO nabádala, abych se uzavřel. Byl jsem ale v nadhledu a viděl jsem to – naopak jsem se otevřel a věnoval jsem svým třem protějškům zájem a pozornost.
Podrobně jsem s nimi probral model po modelu kvalitu, benefity, cenu…
Bylo mi sděleno:“ Víte jsme na trhu od roku 1979 a je na nás nahlíženo jako na firmu, která má nejnižší ceny – tohle je pro nás moc drahé…“
Chvíli jsem přemýšlel a rozhodl se, že půjdu na hranu – sdělil jsem jim:
- Víte – tohle není nic levného, má to svoji úroveň a kvalitu – je to koncept
- Buď máte možnost to vzít jako příležitost, změnit přístup, být jiní a podat to tak i svým zákazníkům – dát jim něco nového, kvalitního neotřelého, čemuž odpovídá cena
- NEBO TAHLE KOLEKCE PROSTĚ PRO VÁS NENÍ, já to plně akceptuji
Víte, jak zareagovali?
Udělali si u mne zkušební závaznou předobjednávku na 288ks.
Někdy se prostě říci: „Asi to pro Vás není….“ Vyplatí. Nicméně je třeba, aby tato reakce odpovídala dané situaci. Jako obvykle přeji hodně štěstíJ