Co má společného geologie s obchodem?
Co má společného geologie s obchodem, konkrétně se získáváním nových zákazníků?
Jednou jsem se díval na krásnej film „Vykoupení z věznice Shawshang“ (pokud jste ještě neviděli, vřele doporučujiJ). Mimochodem, film má zajímavý příběh, musel také houževnatě bojovat o své místo na slunci – více zde: http://www.kinobox.cz/clanek/5136-slavne-propadaky-vykoupeni-z-veznice-shawshank
Hlavní hrdina sbíral kameny a řekl větu: “Geologie je věda o času a tlaku.“ Na základě tohoto
principu pak posílal z věznice na úřady každý týden oficiální dopis s žádostí o zaslání vyřazených knih, pro zřízení vězeňské knihovny. Tolik dopisů ani úřady nemohly nakonec ignorovat, vyhověly mu a byla knihovna.
Princip geologie, kdy například neustále kapající voda na jedno místo, rozruší i kámen jsem si vzal za své i pro mé jednání v obchodě při získávání nových zákazníků.
Při prvním odmítnutí neexistuje, abych se vzdal a po nějaké době, nebo jiným způsobem to zkouším znovu.
80% lidí vzdává boj po prvním odmítnutí, přitom je statisticky dokázána cca 65% úspěšnost při 3. – 5. oslovení. Vytrvat se vyplatí i proto, že lidé na daných místech neustále rotují, takže když neuspějete u jednoho, můžete uspět u jiného.
Jako příklad z mé praxe mohu uvést několik velkých partnerů, prakticky žádného se mi nepodařilo získat hned a jednoho z nich dokonce až po 6ti letech pravidelného oslovování cca v půlročních intervalech. Musím říct, že pak se kontakt s dotyčným panem nákupčím stal docela familiérním a i to asi nakonec pomohlo tomu, že jsme se dohodli. 6let, které přinesly firmě pro kterou pracuji nakonec roční obrat přes 5 000 000,- Kč a to dva roky po sobě. No nestálo to za to?