Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

Tělo je motor, použijte ho proti stresu

Motor

Tělo je motor, použijte ho proti stresu

Motor

Právě jsem se vrátil z venku. Byl jsem běhat. Asi budu psát o všeobecně známé skutečnosti, nicméně mě osobně vždy postrčí když, znova narazím třeba i na známou věc, která mi ale zrovna dopomůže k důležitému zvědomění. Většinou se to stává ve chvíli, kdy si to přečíst, nebo slyšet to nejvíce potřebuji. C.G. Jung něčemu takovému říkal synchronicita. Tak třeba bude synchronicitou i tento článek, právě pro vásJ.

Je důležité si uvědomit, že Tělo je „motor“. A motor potřebuje denně „běžet“. Když například auto dlouho stojí a nejezdí, začne mu v motoru, nebo i jinde povolovat těsnění, kapat z něj olej a dříve nebo později se projeví různé „neduhy“. Jsme prostě stvořeni k pohybu, a když ho nemáme, pak Tělo různými způsoby strádá a chřadne.

A když to obrátím, k odpočinku a hlubší relaxaci je potřeba se nejprve unavit. Pokud pracujeme „hlavou“, je dokonce nutné, abychom takovouto činnost mysli vykompenzovali pohybem. Vyváženost je zkrátka i v tomto ohledu k životu nutná.

Dalším důvodem proč se pohybovat, nebo sportovat – chcete-li, je to, že v těle samovolně probíhá mnoho chemických procesů, které vyplavují hormony a různé jiné chemické látky, které mají bezprostřední vliv na naší psychiku. Stačí fáze měsíce, nebo i jídlo, které sníme, nepříjemná příhoda a je to. Látky se vyplaví a nálada se mění…

Na druhé straně je všeobecně známo, že Tělo a Mysl, nebo psychika, chcete-li, jsou spojené nádoby. Pokud vám tedy není psychicky nejlépe a „necítíte se ve své kůži“ je dobrý způsob, jak tento stav ovlivnit, rozběhnout v těle energii.

Energii v těle rozběhneme pohybem.  Je možné si tedy v tento okamžik jít zaběhat, nebo pokud ta možnost není, tak si třeba udělat jen 30, nebo 50 kliků po deseti či dvaceti s třicetivteřinovými přestávkami, každému co vyhovuje (jednu dobu jsem například měl v práci švihadlo – sice jsem byl za magoraJ, ale účel světí prostředky).  Tělo tak vyloučí endorfiny, nebo adrenalin, nebo něco úplně jiného, nicméně výsledkem je téměř okamžité zlepšení momentálního stavu –  tedy i nálady. Pak je dobré navázat nějakou činností, nejlépe tou, která vás baví, psaní, malování, práceJ.

Fyzickou činnost je pak možné doplnit krátkou klidovou meditací, protože tělo je uvolněné a je vhodné nechat usadit „prach“ –  den pak nabere úplně jinou kvalitu.

Pohyb, pokud není extrémní je tak ve stresových situacích pro nás rozhodně lepší, než jít si v podobných okamžicích zakouřit, nebo si po těžkém dni dát pár panáků. Protože co drogy momentálně dají a chvilkově uleví, si pak vezmou zpět a řekl bych i s úroky.

Mějte krásné dny!:-)

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*