Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

Obchodní Akviziční telefonáty – tipy

akviziční telefonáty

Obchodní Akviziční telefonáty – tipy

Obchodní Akviziční telefonáty –  tipy

Když chcete získat nového zákazníka, je výhodné volat, protože mejlů dostane „plnej náklaďák“, týdně či denně a většinu jich v lepším případě ignoruje.

Dobře vedeným telefonátem se můžete prosadit –  protože dost lidí neumí říct při přímé konfrontaci  – NE.

Zde je pár hlavních obecných zásad pro akviziční telefonáty:

  • Mějte na paměti, že cílem obchodních akvizičních telefonátů je POUZE OSOBNÍ SCHŮZKA
    1. V takovém telefonátu neřešte byznys – obecně toho řešte co nejméně, fokus je pouze schůzka

 

  • Telefonát si napište – kompletně všechny body a ve znění v jakém ho budete říkat –  krátce a stručně a několikrát si ho před zavoláním dotyčné osobě projděte

 

  • Telefonát musí být krátký, stručný a jasný sledující daný cíl

 

  • Připravte si k ruce všechny podklady a informace, které byste mohli potřebovat

 

  • Vytvořte se na telefonát prostor (klid, jiná místnost a podobně)

 

  • Při telefonátu stůjte (protějšek většinou sedí, je to psychologická výhoda – jste výš a je to reálně cítit –  i vám to dodá větší sebevědomí)

 

  • Když uslyšíte vyzváněcí tón, buďte plně koncentrovaní a připravení „ve startovních blocích“ –  nemalujte si, nepozorujte výstřih naproti sedící kolegyně, nebo kvetoucí magnolie v zahradě naproti vaší firmě, či právě projíždějící Ferrari na ulici….

 

  • Buďte sebevědomí, samozřejmí, uvolnění, struční, a jednoznační –  mluvte nahlas a dobře artikulujte, tón hlasu a dikce je důležitá, měla by být klidná, ale přitom pevná a razantní, nepřipouštějící jakékoli pochybnosti –  z hlasu by nemělo znít doprošování  –  pouze profesionální a jednoznačná žádost o schůzky

 

  • Nikdy, nikdy! Se neptejte, zda by bylo možné se sejít. Otázka by měla směřovat na to, kdy se sejdeme?

Konkrétní tréning akvizičního, vybroušeného a fungujícího telefonování je součástí mých tréninkových seminářů –  protože dostat se na osobní schůzku je základ úspěchu v získávání nových zákazníků.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*