Obchodní Akviziční telefonáty – tipy
Obchodní Akviziční telefonáty – tipy
Když chcete získat nového zákazníka, je výhodné volat, protože mejlů dostane „plnej náklaďák“, týdně či denně a většinu jich v lepším případě ignoruje.
Dobře vedeným telefonátem se můžete prosadit – protože dost lidí neumí říct při přímé konfrontaci – NE.
Zde je pár hlavních obecných zásad pro akviziční telefonáty:
- Mějte na paměti, že cílem obchodních akvizičních telefonátů je POUZE OSOBNÍ SCHŮZKA
- V takovém telefonátu neřešte byznys – obecně toho řešte co nejméně, fokus je pouze schůzka
- Telefonát si napište – kompletně všechny body a ve znění v jakém ho budete říkat – krátce a stručně a několikrát si ho před zavoláním dotyčné osobě projděte
- Telefonát musí být krátký, stručný a jasný sledující daný cíl
- Připravte si k ruce všechny podklady a informace, které byste mohli potřebovat
- Vytvořte se na telefonát prostor (klid, jiná místnost a podobně)
- Při telefonátu stůjte (protějšek většinou sedí, je to psychologická výhoda – jste výš a je to reálně cítit – i vám to dodá větší sebevědomí)
- Když uslyšíte vyzváněcí tón, buďte plně koncentrovaní a připravení „ve startovních blocích“ – nemalujte si, nepozorujte výstřih naproti sedící kolegyně, nebo kvetoucí magnolie v zahradě naproti vaší firmě, či právě projíždějící Ferrari na ulici….
- Buďte sebevědomí, samozřejmí, uvolnění, struční, a jednoznační – mluvte nahlas a dobře artikulujte, tón hlasu a dikce je důležitá, měla by být klidná, ale přitom pevná a razantní, nepřipouštějící jakékoli pochybnosti – z hlasu by nemělo znít doprošování – pouze profesionální a jednoznačná žádost o schůzky
- Nikdy, nikdy! Se neptejte, zda by bylo možné se sejít. Otázka by měla směřovat na to, kdy se sejdeme?
Konkrétní tréning akvizičního, vybroušeného a fungujícího telefonování je součástí mých tréninkových seminářů – protože dostat se na osobní schůzku je základ úspěchu v získávání nových zákazníků.