Síla osobního příběhu v obchodě
Síla osobního příběhu v obchodě
nedávno jsem byl na prezentaci jedné megaúspěšné světové firmy a něco jsem si tam připomněl.
Všichni řečníci, lidé kteří ve firmě něco dokázali, nebo obchodní reprezentanti společnosti, kteří se dostali na příjmy v řádech milionů dolarů, měli jednu věc společnou. Ve svých projevech všichni řekli jeden, nebo dokonce více svých osobních příběhů.
Znám tuhle techniku, ale co vám budu vykládat, nejednou to byl právě jejich osobní příběh, který mě chytl za SRDCE a cítil jsem se chtě nechtě ovlivněn tím směrem, kterým oni chtěli, abych ovlivněn byl, ať už jejich motivace byla jakákoli. Zde byla naštěstí dobrá a etická.
Co Vám Tím chci říct?:
- Zapojujte do vyjednávání o čemkoli svůj osobní příběh – ve zkratce, něco jako:“ Byl jsem kdysi velmi stydlivý člověk. Stud jsem měl až v morku kostí a když mě máma poslala nakoupit do obchodu obcházela mě hrůza z toho do obchodu jít a o něco si tam říct. Až neustálé změny v mém životě a jedinečná škola mého učitele, ze mne udělali lektora vystupujícího před tisícovkou posluchačů.“ v Příkladu jsem propagoval jsem svého učitele – kdo někdo něco takového dokázal stojí za poznání = aplikujte svůj osobní příběh na zkušenost se svým produktem v obchodním jednání..
- Vyprávějte osobní příběh s emocemi a popisujte co jste prožívali = neříkejte:“Byl jsem naštvaný!“ Ale například:“Vařila se mi vztekem krev v žílách!“ – vynášejte emoce a pocity na povrch! Cítíte ten rozdíl?
- Více například vynikající Lisa NIchols v Art of Speaking – zde: https://www.youtube.com/watch?v=Q5hUVwBD4pc
V obchodě je autenticky vyprávěný na produkt tematicky zaměřený osobní příběh na daný produkt – se kterým je ovšem třeba mít osobní zkušenost naprosto klíčový.
Hodně štěstí:-)