E-BOOK, COLD CALLS / UKÁZKA ZDARMA
E-BOOK, COLD CALLS / UKÁZKA ZDARMA
Poznámka:
Buďte to Vy, kdo řídí konverzaci, ne ten komu voláte – nedělejte zbytečné mezikroky, neříkejte zbytečné věci (slova). Jděte přesně za svým cílem – řekněte si o schůzku dle výše uvedeného konceptu a nedejte protějšku moc příležitostí, aby mluvil. (toto platí, pokud se jedná o Akviziční telefonát, nebo o obchodní jednání – tyto je třeba mít v opratích)
Stává se mi, že prostě dostávám odpovědi, ANO mohli bychom se sejít 20. ve 14:30 a mám schůzku. Hotovo…
- Zde v 80% nastává:“ Pošlete mi nabídku a já se na to podívám a dám vám vědět.“ – na to je třeba říci:
- Nezlobte se, ale bylo by ode mne neprofesionální Vám zasílat návrh spolupráce, pokud neznám vaše přesné potřeby (nevím co potřebujete) – bylo by to plýtvání Vaším časem – to jistě chápete, proto se pojďme sejít. Zvolte si termín a čas – plně se Vám přizpůsobím? Kromě toho si myslím, že na takhle zaslanou „anonymní“ nabídku se stejně nepodíváte, sám (sama) dobře víte, jak to chodí (to obyčejně odzbrojí a šokuje).
- Z 80% to zabere – 20%, řekne, že ne – pak je třeba improvizovat v závislosti na vývoji telefonátu – pokud je to striktní NE!, dále nenaléhejte a zeptejte se, zda můžete zavolat např. za 2 měsíce, protože se situace může změnit – obyčejně řeknou, že ANO, protože si nemyslí, že opravdu zavoláte, nebo že se nedovoláte. Ale vy zavoláte a dovoláte seJ.
- Znovu zde zdůrazňuji, že odmítnutí v prvním telefonátu bývá normální – druhý a třetí bývá familiárnější, tudíž pokud chcete uspět, nevzdávejte to a volejte v určený termín, znovu.
Obsah
Na začátku otázka ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..6
Proč telefonát / cíl telefonátu ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………7
To opravdu nejdůležitější je vnitřní stav …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….8
Jak si navodíte vhodný stav na akviziční telefonát / Dobrá příprava / Naladění …………………………………………………………………………………………………………………9
Příprava ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………10
Akviziční seznam a jeho příprava ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………11
Než budete volat / Pracovní akviziční seznam / Zápis o telefonátu je velmi důležitý …………………………………………………………………………………………………………12
Kontaktujte a ptejte se na ty správné osoby ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..13
Co všechno bychom ještě neměli při přípravě opomenout? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..14
Příprava na samotný telefonát ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….15
Co by měl tedy telefonát celkově obsahovat? (souhrn) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….16
Jak by měl akviziční telefonát vypadat / funkční vzorec a struktura prvního telefonátu / Slovo „Nabídka“ neexistuje! / Cílem je schůzka ……………………….17
Konkrétní struktura akvizičního telefonátu ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….18
Buďte to Vy, kdo řídí konverzaci, ne ten komu voláte ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….19
Co je třeba říci na: “ Pošlete mi nabídku a já se na to podívám a dám vám vědět.“ …………………………………………………………………………………………………………..19
Co je třeba říci na: „Teď nemám čas, zavolejte později“ / klient začne diskutovat …………………………………………………………………………………………………………….20
Závěr k sekci Struktura akvizičního telefonátu ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………21
Pozor, telefonátem nic nekončí! ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..22
Naladění na telefonát / Dlouhodobé a komplexní naladění ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….23
Aktuální naladění ráno v daný den „D“ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………24
Těsně před telefonátem …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..25
Pevný postoj – doslovně, pevně stůjte na zemi ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….25
Seriózní, pevný, vážný, profesionální tón hlasu ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….26
Další důležité body k telefonování / Křížek v kalendáři / Určení terminu (dne telefonátu )……………………………………………………………………………………………….27
Čas telefonátu …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..28
Při telefonátu stojíme/Zlatá „Pevná“ linka/Telefonujte v blocích/Telefonujte za zavřenými dveřmi ………………………………………………………………………………..29
Zakázaná slova / Soustřeďte se hned od začátku – ten je nejdůležitější …………………………………………………………………………………………………………………………….30
Buďte sebevědomí, samozřejmí, uvolnění, struční, a jednoznační …………………………………………………………………………………………………………………………………….31
Nikdy, nikdy! Se neptejte, zda by bylo možné se sejít ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..31
Dílčí příslib …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………31
Nejčastější negativní reakce volaného a tipy, jak je řešit ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………32
Zrcadlete …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..32
Nevzdávejte se při prvním odmítnutí ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..33
Jak se vyrovnat s negativními reakcemi, tak aby to neovlivnilo naše další volání ………………………………………………………………………………………………………………34
BONUS 1: Návod jak si na vyzkoušet a nacvičit břišní dýchání ………………………………………………………………………………………………………………………………….35 a 26
BONUS 2: Taktika v konfliktních situacích ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….37 až 40
Slovo závěrem …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..41
Poznámky ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….42