Časová Investice se v obchodě vyplatí
Časová Investice se v obchodě vyplatí
26.3.2019 – jsem článek Up-datoval:
Dlužno říci, že zásada uvedená níže, od roku 2015, kdy jsem článek psal platit nepřestala. Jen bych k tomu teď dodal, že člověk s tím tlakem nesmí být jak „osina v zadku“:-)… Faktem také je, že když se člověk v obchodě nevzdává, hledá kreativně nové cesty a má dobrý záměr věc se z 90% většinou vydaří (a platí to nejen pro obchod:-) – taková je má zkušenost.
—
V rámci získávání nových zákazníků v exportu, jsem nakontaktoval firmu v Rakousku. Z počátku nechtěli komunikovat vůbec, ale přes produkty jsme se dostali k tomu, že měli zájem vidět vzorky. V žádném případě se neměli zájem sejít a dávali nám to najevo. U nás ve firmě je v takovém případě pravidlo, že než zašleme vzorky v takovém rozsahu v jakém je poptávali, požadujeme platbu předem.
V tomto bodě samozřejmě nastala další komplikace. E-maily začaly váznout a objevovaly se různé zástupné důvody proč již to nebo ono nechtějí.
Zhodnotil jsem si situaci a došel jsem k závěru, že poloha firmy v Insbrucku, tedy v horském středisku, pro nás může být vzhledem k našemu produktu a jeho prodeji tam klíčová a velmi zajímavá. Rozhodl jsem se proto kontakt neztratit a pokud možno obchodní případ dotáhnout do konce – kroky byly následující:
- V e-mailu jsem navrhl osobní schůzku s konkrétními termíny u nich v Insbrucku s tím, že celou kolekci přivezu s sebou
- Následovalo odmítnutí s tím, že na letošní sezónu je již pozdě
- Další můj e-mail jsem koncipoval s návrhem spolupráce na sezónu 2016 – která se právě připravuje a uvedl jsem, že na druhou naší značku jsme právě distributora v Rakousku získali
- Následovala otázka od nich, kdo to je
- Poslal jsem odkaz na stránky našeho druhého distributora a poslal výčet a kontakty na úspěšné distributory našich značek v Německu a ostatních zemích
- Tím jsem se dostal zpět do komunikace a přistoupili ne jeden z navrhovaných termínů schůzky
No uvidíme, jak to dopadne dál:-), ale každopádně další pravidlo, které se mi osvědčilo zní:
„Čím víc, partner investuje do komunikace s Vámi – času, námahy – tím větší je pravděpodobnost, že se s ním domluvíte na spolupráci.“
Samozřejmě je v tom skryto – ČAS a TLAK:-).
Dnes již mohu říci, že to zafungovalo a obchod je uzavřen.