Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

PŘÍPRAVA NA DŮLEŽITOU UDÁLOST

Foto_PŘÍPRAVA NA DŮLEŽITOU UDÁLOST

PŘÍPRAVA NA DŮLEŽITOU UDÁLOST

PŘÍPRAVA NA DŮLEŽITOU UDÁLOST

Pracoval jsem 16 let pro jednu obchodně distribuční společnost. Dnes ze svých mnohaletých zkušeností hodně čerpám a dokonce školím. Říká se, že pokud chcete být mistr ve skákání do vody, musíte skočit tisíckrát a víc. Tisíc a víc jednání na všech úrovních za sebou dnes mám, byla to nesmírná škola, ale vždy tomu tak nebylo.

Vrátím-li se v čase, tak sedím v autě před jednáním na parkovišti jednoho z největších nadnárodních řetězců. Klepu se nervozitou a strachy což mne vskutku ochromuje. Čeká mne roční jednání o podmínkách s nákupčím, který je zkušený, mnoha lety ostřílený a vynikající v číslech.  Tedy můj pravý opak. Jednání tenkrát dopadlo dost příšerně  –  dělal si se mnou co chtěl a došlo i k tomu, že na mne křičel. Nakonec jsme vše ustáli na dalším kole, ale tehdy jsem si řekl, že už nikdy nechci, aby se taková situace znovu opakovala.

A jak jsem tomu zamezil? Začal jsem se ze svého pohledu dokonale na takové události připravovat. Mé přípravy byly takové, že se mi mnozí kolegové smáli a nadřízení mi příliš dokonalou přípravu dávali dokonce do mých slabých stránek z pohledu časové náročnosti a to nevěděli, že vidí pouze vrcholek ledovce nad hladinou. Ve skutečnosti má příprava probíhala na všech možných rovinách.

Posměšky kolegů vydržely pouze do doby, než jsem získal pro firmu prvního velkého klienta a pak dalšího a dalšího a dalšího…

Dnes už tak rozsáhlé přípravy nedělám –  již mi vše částečně přešlo do krve, ale rozhodl jsem se s vámi o tenhle proces mé přípravy podělit.  Body platí, ať už se připravujete například na důležitou schůzku, vyjednávání, vystoupení na konferenci, prezentaci nápadu atd. Zde postup krok za krokem:

  • MEDITUJTE –  uvědomte si, že hlavní je MENTÁLNÍ PŘÍPRAVA a naladění. Vezměte v úvahu, že každý den činíte důležitá rozhodnutí a rozhodujete o tom, jakou cestou se vydáte. Proto je nutné mít přípravu komplexní a jedena z obecných a zásadních věcí takové přípravy je každodenní krátká meditace –  je to jako mentální čištění zubů. Co by se stalo, kdybyste si nečistili zuby? Usazeniny, nepříjemný zápach z pusy, kazy… To samé se děje ve vaší hlavě když ji nečistíte –  proto doporučuji,  MEDITUJTE a to zpočátku následovně:
    • Když vstanete, mějte pozitivní a otevřený postoj.
      • Ihned po probuzení zaměřte pozornost na dech –  odeberte se někam na nejtišší místo bytu a věnujte z počátku cca 5minut meditaci (postupně o 2 mnuty zvyšujte – cca na 20, bude-li vám to příjemné a budete-li mít čas a prostor).
      • Jakmile si sednete s rovnými zády, zavřete oči a za zavřenými víčky zaměřte pohled cca 50cm před sebe
      • Následně se zaměřte na dech a to v oblasti nosu, jak studenější vzduch do nosních dírek vchází a teplejší vychází
      • Dech by neměl být slyšet a jeho rytmus by měl být přirozený – jste pozorovatelé, ne Ti kteří dech ovlivňují
      • Natavte si časovač na telefonu na 5 min. – řekněte si: “jsem připraven na meditaci“ a měřenou dobu jen pozorujte dech
      • Myšlenky ať jsou jak obláčky na obloze, nechte je plout a nenechte se jimi vtahovat – pokud se vám to stane, nic se neděje –  vraťte se v klidu k dechu –  cvikem to půjde lépe a lépe
        • Každodenní naladění – meditace,  po rušné noci plné snů, působí jako „kalibrace systému“, nebo zorientování se na mapě mysli
        • Vyrovnává každodenní disbalance a podporuje klid – je to jakési duševní „čištění zubů“ –  samozřejmě meditovat se dá různě a v podstatě při všem, nicméně je dobré nějak cíleně začít –  možná budete překvapeni tím co vám meditace do života přinese

 

  • BUĎTE UVOLNĚNÍ
    • Každý den ráno se protáhněte, proklepejte, poskákejte si se zaměřením na to aby se tělo uvolnilo – tělo a mysl jsou spojené nádoby (tělo je v napětí, mysl je v napětí)
    • Bez uvolněnosti je tělo v napětí a v napětí organismus spotřebovává příliš mnoho energie a to vyčerpává a také se napětí přenáší na protějšek, se kterým jednáme a obecně, na naše okolí –  to platí i opačně při UVOLNĚNOSTI –  ta se také přenáší a druhým je Vaše přítomnost příjemná
    • Udržujte se uvolnění tím, čím vám to vyhovuje –  sportem, jógou, saunou, tancem, malováním… je to na Vás
    • Pokud už nic jiného – zde krátké doporučení:
      • postavíme se oživíme a uvolníme tělo a energii poklepáváním na jeho vnější části

 

  • KŘÍŽEK V KALENDÁŘI – časové aktuální naladění na důležitou událost, která má nastat
    • Je dobré si konkrétní datum – den „D“ zaškrtnout v kalendáři –  od chvíle kdy to uděláme, bude probíhat totiž proces podvědomé přípravy – velmi pomůže
    • Pokud máte možnost si datum zvolit, je dobré si vybrat termín dostatečně vzdálený, doporučuji nejméně týden až dva (možná znáte, z filmů o boxerech kdy přesně takto postupují při přípravě na zápas – odškrtávají si dny v kalendáři a tím se ladí)
      • Pokud si můžete zvolit doporučuji – nevolte termín při Měsíci v Úplňku, nebo v Novu, nevolte datum 11. den v měsíci a volte v rozmezí od Út do Čt

Foto_PŘÍPRAVA NA DŮLEŽITOU UDÁLOST

  • DOKONALE, SE VĚDOMOSTNĚ PŘIPRAVTE
    • Proč? – protože a) Eliminujete strach a obavy na minimum / STRACH pramení z nedostatku informací, a z nedostatečné přípravy b) získáte výhodu – protože protějšek většinou tak připraven není
    • Přípravu doporučuji písemnou a pečlivou – proč?

Cituji z „Art of the war“

Kdo již před bitvou

V chrámu při poradě stál na vítězství

Zřejmě promyslel mnoho způsobů plánu

Kdo již před bitvou

Při poradě v chrámu nedokázal zvítězit

Nepromyslel dostatečný počet plánů

Promyšlený plán přináší vítězství

Nedostatečný plán nese porážku

Co teprve kde žádný plán nebyl!

Mistr Sun

 

  • Pečlivou písemnou přípravou jednak vštěpujeme postupy do mozku a jednak získáváme výhodu (ONI většinou připraveni nejsou) – nesetkal jsem se s tím, že by byl protějšek tak připraven jako já – někdy dokonce nebyl vůbec připraven –  proto je to výhoda a výhoda je velmi cenná
  • Doporučuji –  připravte se pokud možno na vše co předpokládáte, že se na jednání či dané události může vyskytnout  –  pak třeba nepoužijete, ale budete připravení, budete si jistí a budete z přípravy čerpat kdykoli to bude třeba
  • Eliminujte vaše slabé stránky – nebo je vůbec nezmiňujte (příklad Já a čísla –  míval jsem všechny alternativy čísel, výpočtů a tabulek, hotových a připravených –  pokud přeci jen nastala jiná alternativa, odložil jsem to se slovy, že si to musím promyslet a propočítat znovu = toto doporučuji)
  • Zjistěte si o firmě, člověku, skupině prostě vše co zvládnete a stanovte si strategii – nebudu zde rozvádět (téma na samostatný článek)

 

  • VIZUALIZUJTE SI UDÁLOST
    • Vizualizujte si – průběh události, jednání či přednášky, kterou budete dělat, v oblasti středu čela hovořte v duchu s protějškem a vizualizujte si i úspěšný konec jednání, podání si ruky, úsměv na tvářích včetně spokojeného pocitu a podobně
      • Vždy musíte být schopni si vizualizovat pozitivní průběh – pokud nejste, pak nejste připravení
    • Dělejte vizualizaci každý den v průběhu přípravy na událost, ale nejvíc v den „D“ ráno
      • Jedná se o tisíce let starou metodu, která působí i na jiných úrovních, než by jste předpokládali, ale to je na samostatný článekJ

 

  • NAPOJENÍ SE NA SUBJEKT, UDÁLOST NĚKOLIK DNÍ PŘEDEM
    • Dobré se napojit na člověka, se kterým budeme jednat (událost), několik dní předem – představovat si ho a nacítit se na něj –  zahájit s ním vnitřní imaginární hovor –  funguje to
    • POZOR! Nejdůležitější je toto napojení ráno v den „D“ a v autě cestou na událost
      • V den jednání je spojení nejsilnější , protože i protějšek, minimálně ví, že dnes např. v 10:00 má s někým jednání a tím se otevře – v tu chvíli je dobré si představovat pozitivní vývoj jednání a s člověkem se pozitivně v mysli spojit

 

  • NALADĚNÍ V DEN „D“ – RÁNO A TĚSNĚ PŘED
    • Ráno proveďte ještě intenzivněji vše popisováno výše – v den „D“ je důležité mít pozitivní vstup do dne!
    • K naladění použijte vaši oblíbenou HUDBU – hudba je kouzelnice, dokáže vyladit razanci a sebevědomí údernost (vzpomeňťe, jak vám dodá energii při cvičení v posilovně či běhu)  –  použijte ji v ráno a v Autě před jednáním, napřed ostřejší skladby a před událostí jednu 2 písně na zklidnění –  já používám AC DC)
    • V autě cestou při poslechu hudby projíždějte v duchu alternativy a dialogy, přednášku, reakce –  prostě si už v duchu s člověkem povídejte, soustřeďte se na něj a věnujte mu pozornost –  usmívejte se a představte si pozitivní konec (podání ruky, úsměv, podpis, potleskJ)

 

Mohu vám zaručit, že pokud se takto připravíte, budete se minimálně cítit sebevědomě a dobře. Nicméně mí klienti a ti, kteří prošli mým víkendovým seminářem na toto téma slaví reálné úspěchy v podobě zakázek, podepsaných smluv, nových zákazníků a podobně.

Přeji Vám mnoho štěstí!:-)

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*