Lidský přístup je nad každou obchodní technikou
Dnes jen krátce, nicméně jsem se přesvědčil, že jde o jedno z nejdůležitějších poznání, které je třeba a nejen v obchodě uplatňovat.
O čem jsem se ve své praxi vlastně přesvědčil?
Pamatujte, že lidský, přímý a otevřený přístup, je nad každou obchodní technikou, protože protějšek to vycítí a na základě sympatie potom vzniká úplně jiné pouto, než na základě strojené techniky. Strojového, vyumělkovaného a upjatého jednání.
Upřímnost, přímost, otevřenost, kvalita – to je to, co vás posune v jednání dál.
Kolikrát se mi přihodilo, že jsem otevřeně přiznal, že něco nevím nebo, že mi něco nedošlo a do přípravy jsem to nezahrnul. Člověk naproti mně, se na mě většinou podíval s pochopením a věřte nebo ne, většinou to prolomilo ledy…
- Buďte při jednáních vřelí, usmívejte se a mluvte jasně a nahlas
- Učte se klást otázky, i když si myslíte, že možná znáte odpovědi. (Herb Cohen)
- Sledujte poměr mezi svým poslechem a promluvami. (Herb Cohen)
- Doporučuji vnímat a poslouchat v poměru cca 60% ku 40% mluvení
- Chovejte se k protějšku, tak jak byste chtěli, aby se protějšek choval k vám
- Buďte uvolnění, autentičtí a uvidíte, co se bude dít – bezmála zázraky