Jsem lektor a poradce obchodního vyjednávání a prevence proti stresu.

Šokujte! Buďte kreativní.

Šokovat

Šokujte! Buďte kreativní.

V Obchodně, při Akvizičních činnostech a při vyjednávání je dobré někdy Šokovat a být kreativní.

Jak už jsem o tom mluvil  –  přešel jsem z Key Accouningu a z lovení nových zákazníků v Čechách do zahraničí –  tedy zabývám se již nějakou dobu Exportem.

Záležitost je to úplně jiná, protože než někoho začnete lidově řečeno „zpracovávat“ a získávat, musíte ho napřed najítJ, ale o metodách jak hledat zahraniční partnery až jindy, to je jiné téma.

Dnes chci mluvit o mé vlastní obchodní, akviziční taktice, a sice o ŠOKOVÁNÍ. Nebo je to spíše ŠOKOVÁNÍ v kombinaci s hraním na EGO.

Oslovil jsem několik velkých skandinávských řetězců, se kterými –  když se vám je podaří získat je velmi dobrý a spolehlivý byznys. Takový zákazník je stálý, chová se partnersky, je výkonný a dobře platí. Což je spojeno s mentalitou a s tamějším vysokým životním standardem. Ale je velmi těžké se Skandinávci navázat kontakt, natož spolupráci –  jak jsem vyčetl v časopisu „TRADE“, ale nijak mne to neodradiloJ  –  naopak pustil jsem se do toho:

Šokovat

Jak jsem tedy postupoval?:

  • Vyhledal jsem kontakt – tentokrát pomocí schůzky na obchodním oddělení Švédské ambasády ( mimochodem velmi zajímavá a poučná schůzka) –  ze které vyplynulo, které zákazníky bych mohl oslovit, ale byl jsem požádán, abych se na ambasádu při oslovení neodvolával

 

  • Byl to jeden z největších Švédských sportovních řetězců – působících ve všech třech stěžejních skandinávských zemích  –  Švédsku, Norsku, Finsku –  takže bylo by to Bingo!!!

 

  • Dlouhou dobu jsem o nich získával informace, tedy projížděl jejich web – studoval jejich obchodní a akční strategie, jejich filosofii a snažil se hledat díry pro naše zboží v jejich portfoliu

 

  • Na základě toho jsem si vypracoval strategii oslovení – nechal si zpracovat perfektní grafické materiály a vypracoval návrh, který by se jim mohl líbit

 

  • Do toho jsem vybral nejlepší vzorky, zabalil je do balíku i s tištěnými návrhy a poslal je po DHL na jejich centrálu, na kontakt co jsem našel na internetu

 

  • Na DHL jsem sledoval, kdy balík dorazí a v den kdy dorazil, jsem poslal e-mail

 

  • Myslíte, že reagovali ? – NEJ!

 

  • Počkal jsem tedy 14dní, pamětliv článku z časopisu TRADE, že na seveřany se musí pomalu a oslovil jsem dotyčného znovu – s žádostí, zdali by byl tak laskav a potvrdil mi, že dostal vzorky –  a že bych chtěl odpověď i v případě, že jeho stanovisko ohledně spolupráce bude NE –  že bych byl rád, aby byl přímý a upřímný, abych věděl, na čem jsem –  jestli to dokáže (POZOR! V tomto momentě je ten ÚTOK NA EGO, o kterém jsem mluvilJ –  a většinou zabíráJ)

 

  • No a další stěžejní moment byl, že jsem vše napsal NORSKYJ (pomocí Google překladače – můj kolega nad tím kroutil hlavouJ –  samozřejmě , že jsem si spletl Norštinu se ŠvédštinouJ  –  a Švédsky jsem psal až na podruhé –  ale světe DIV SE!!! Zabralo to, dostal jsem kontakt na rozhodovatele a jsem s ním komunikaci a zároveň tedy Ve HŘE!:-) a vo,vo,vo, votom to jeJ

 

Tolik mých pár námětů, které mi zafungovaly v praxi –  ŠOKUJTE a buďte KREATIVNÍ. Pánům doporučuji, aby se chovali tak jako když dobývají ženuJ…

Leave a Comment

Your email address will not be published.

*